Delicious Box

Catering dietetyczny Wrocław
A Ustaw małą czcionkęA+ Ustaw średnią czcionkęA++ Ustaw dużą czcionkę Zmień kontrast
wybierz język: EN
Przejdź do wyszukiwarki

Znajdujesz się w: Strona główna > Blog > WARZYWA I OWOCE - jakie proporcje?

WARZYWA I OWOCE
- jakie proporcje powinniśmy zachować w ciągu dnia?


▪️Warzywa są podstawą piramidy zdrowego żywienia opublikowanej przez Instytut Żywności i Żywienia, co oznacza, że powinny znaleźć się w jadłospisie każdego człowieka. Warzywa mają wiele właściwości zdrowotnych i dostarczają wielu wartości odżywczych. Podczas ich jedzenia nie musimy mocno się ograniczać, ponieważ ich kaloryczność jest niewielka. Zaleca się dodawanie ich do niemalże każdego posiłku, tak aby spożyć przynajmniej ½ kg warzyw na dobę.
▪️ Owoce to znakomity zastępnik słodyczy. Maja dużo cukru. Sprawdzą się szczególnie w przypadku osób podjadających lub po prostu mających często ochotę na coś słodkiego. Jabłko zamiast batonika będzie na pewno o wiele lepszym rozwiązaniem.
▪️ Pamiętajmy jednak o tym, że obecna w owocach fruktoza to nadal cukier, dlatego zachowajmy odpowiednie proporcje.
5 porcji warzyw dziennie i 1 porcja owoców w pierwszej połowie dnia.

jakie warzywa i owoce spożywać

????Owoce: ananasy, awokado, brzoskiwnie, cytryny, czarne borówki, czarne porzeczki, granaty, gruszki, jabłka, jeżyny, kiwi, limety, kiwi, maliny, mango, melony, morele, nektarynki, papja, śliwki, truskawki, wiśnie. 
????Warzywa: bakłażany, bataty, botwina, brokuły, buraki, cebula, cukinia, dynia, fasolka szparagowa, groch, kabaczek, kalafior, kapusta, karczochy, kukurydza, marchew, młoda kapusta, ogórek, papryka, pomidory, pory, rukola, sałata, seler, szparagi, szpinak, zioła wszelkiego rodzaju.

Jak zwiększyć ilość warzyw spożywanych w ciągu dnia? Jeden z posiłków przygotuj w formie sałatki!
Oto nasze ulubione propozycje!

warzywa i owoce w sałatkach przepisy


Patrycja Zawistowska - Trener Personalny