Delicious Box

Catering dietetyczny Wrocław
A Ustaw małą czcionkęA+ Ustaw średnią czcionkęA++ Ustaw dużą czcionkę Zmień kontrast
wybierz język: EN
Przejdź do wyszukiwarki

Znajdujesz się w: Strona główna > Blog > REGULARNOŚĆ POSIŁKÓW

Regularne spożywanie posiłków

regularne posiłki jakie odstępy

Jedną z pułapek jest przekonanie, że im rzadziej i mniej jemy tym szybciej zgubimy nadwyżkę kilogramów. 
Czy rzeczywiście tak to działa? Teoretycznie jedząc mniej prawdopodobnie początkowo nasza masa ciała spadnie, jednak uzyskany efekt będzie krótkotrwały, a konsekwencje w postaci „efektu jojo” sprawią, że długo będziemy tego żałować. 
Jedząc zbyt mało i nieregularnie spowalniamy nasz metabolizm co w rezultacie zamiast trwałej reduckji może przysporzyć nam wiele problemów ze zdrowiem. 

Jak dobrać ilość posiłków?
Przede wszystkim do siebie, a co za tym idzie do naszego harmonogramu dnia. 
Przemyśl jak wygląda Twój dzień - o której się budzisz, ile godzin spędzasz w pracy, o której chodzisz spać, w jakich porach jesteś w stanie zjeść, jak często jesteś głodny w trakcie dnia? 
Zastanów się nad tym co do tej pory uniemożliwiało Ci regularne jedzenie. Zbyt późno wstajesz - przez co rezygnujesz ze śniadania? Nie masz przerwy na lunch, a przygotowanie posiłku do pracy sprawia Ci problem? Wracasz po kilku godzinach głodowania i opychasz się na noc? 
Spróbujmy znaleźć rozwiązanie!
Jeżeli wstajesz za późno, spróbuj ustawić budzik 15 minut wcześniej lub przygotuj posiłek wieczorem. Do pracy zabierz ze sobą drugie śniadanie: jogurt naturalny z orzechami, sałatka owocowa, koktajl? Zadbaj o to, aby przerwa na lunch odbywała się o stałej porze. Rozplanuj posiłki tak, aby jeść co 3-4h. Nie rezugnuj z kolacji! Nie sugeruj się stereotypem, że musisz zjeść przed 18stą, albo całkowicie zrezygnować z kolacji na diecie. Nic bardziej mylnego! Zachowaj regularność, a ostatni posiłek zjedz dwie godziny przed snem i zwróć uwagę na to, aby był lekkostrawny. 

PRZYKŁADOWY PLAN DNIA

Patrycja Zawistowska - Trener Personalny